#MartesDePoetas 5: Carlos Negro e Baldo Ramos

Entramos xa na recta final a medida que se achega novembro. Que emoción!
Nesta ocasión presentámosvos a dous escritores que crearon textos ben diferentes para #PalabrasDeLuz. Falamos de Carlos Negro, coa súa “Lampírica do Pirilampo”, e Baldo Ramos, con “A árbore da cegueira”.
Carlos Negro ​(Lalín, 1970) é docente e escritor; da súa autoría son obras como Far-West ​ (2001), ​Makinaria ​ (2009)​, Penúltimas tendencias ​ (​Premio da AELG á​mellor obra de literatura infantil e xuvenil do ano 2014​) ou ​Masculino singular (2016) ​; iniciouse no xénero poético con ​as laranxas de alí babá ​ (1998). Recibiu tamén o premio​Johán Carballeira ​ polo poemario​Héleris ​ (2003)​, ​ o​ Vitoriano Taibo por​Cultivos transxénicos ​ (2008) e o ​Fiz Vergara Vilariño ​ por ​Tundra ​ (2017) ​. ​ Ensaiou o xénero satírico no dicionario ​Abelcebú (2010)​, ​ de carácter burlesco; tamén no 2017, formou parte do proxecto colectivo ​Os ​ ​aforismos do riso futurista, ​ publicado por Xerais. No ano 2018 recibiu o galardón ao​ autor do ano dos Clubs de Lectura das Bibliotecas Escolares de Galicia, polo seu fomento dos hábitos lectores entre a mocidade a través do xénero poético, así como o ​Premio Jules Verne ​ de literatura xuvenil, pola obra Aplicación instantánea ​ (2018). Como elemento complementario do seu labor creativo, desenvolve un achegamento da poesía á mocidade, a través de recitais e obradoiros en institutos de toda Galicia; visita con frecuencia os clubs de lectura escolares, establecendo un diálogo sen prexuízos con respecto á poesía, entendida como un xénero aberto, imaxinativo e ao alcance de públicos non especializados na lectura académica. Así mesmo, en colaboración coa AELG e diversos concellos do país, ten impartido obradoiros de creación literaria para adultos. As súas experiencias didácticas neste eido recóllense no ensaio “​Ler poesía tampouco é para tanto”, publicado en ​Poesía Hexágono. ​Ollada e experiencia. Proposta e resposta nas aulas (Apiario, 2015)

Por súa vez, Baldo Ramos (Celanova, 1971) exerce a docencia no IES de Sar de Santiago de Compostela, mais alén diso cultiva a poesía  e a arte plástica. A súa obra poética está formada polos seguintes títulos: Raizames (2001), A árbore da cegueira (2002), Los ojos de las palabras (2002), El sueño del murciélago (2003), Diario de una despedida (2005), Escura e transparente (2005), O ourego e o compás (2006), Branco sobre negro (2007), Monólogo do calígrafo (2008), Palimpsesto (2009), Palabras para un baleiro (2009), A ferida de comprender (2011), Cartografía do exilio (2014), Cartas dende o esquenzo (Vigo, 2018) e Palabras sen ninguén (Madrid, 2019). Con outros artistas e escritores ten publicado: Os ollos das palabras (2012) con Caxigueiro, Onde beben os cervos que amansou o calígrafo (2014) e As raiceiras do frío (2016) con Carlos González Villar, CaRa inversa (2014) e librosconversos (2016) con Xosé Mª Álvarez Cáccamo e 1+1=3 (2015) con Franck Meyer.
Recibiu os premios Celso Emilio Ferreiro, Rosalía de Castro, Concello de Carral, María del Villar Berruezo, Arcipreste de Hita, Fiz Vergara Vilariño e ten sido accésit do Premio de Poesía Iberoamericana Víctor Jara e do Premio de Poesía Miguel González Garcés. A súa obra poética aparece en antoloxías como Enfocarte (na rede, ed. Teresa Seara, 2002), Poetas en blanco y negro (ed. Amalia Iglesias Senra, Madrid, 2006),Veinte puntos de fuga (ed. Teresa Seara, Caracas, 2011), Antoloxía dereferencia (ed. Carlos Arias-Mariña Pérez Rei, Santiago, 2012), Novas de poesía. 17 poetas (ed. Ana Gorría, Lugo, 2013) ou Migrant Shores, (ed. Manuela Palacios, Salmon Poetry, Dublín, 2017).
A súa obra plástica ten sido exposta individualmente en diferentes galerías, museos e feiras de arte de todo Estado.

Estas presentacións están demostrando que contamos coa colaboración de artistas excepcionais. Non poderíamos ser máis afortunados de contar con eles para #PalabrasDeLuz. Vémonos o venres con outro nome en primicia! #CantabileNonPara